lördag 20 september 2014

Årets sista bad?

Idag har vi njutit av årets sista sommardag. I morgon blir det höst. På riktigt. Därför kändes det extra bra att få njuta av sol och total tystnad. Helt vindstilla. Ingen trafik. Inga grannar. Bara vi. Idag tog vi troligtvis årets sista bad i poolen. I alla fall jag. Det är ju möjligt att någon tokig Kråkunge hoppar i ytterligare några gånger, men då är det antagligen inte riktigt lika njutningsfullt.

En bra dag. En fin kontrast till gårdagens sammanbrott. Nu är det bara att bita ihop och komma igen.

3 kommentarer:

  1. Skitjobbigt söka hjälp när man har ont ju. Åt mig nästan ur kyrkboken på Diklofenak och Ipren när njurstenen fastnat, VILLE inte på lassa men till slut blev det FÖR ont trots jag var helt koko i pallet av medicinerna.

    Mitt tips; Åk in via akuten med din rygg. Kanske du kommer förbi den sovrande sköterskan som ska ha en siffra från 1-10 på din smärta ( var inte blygsam, säg 9 eller 10) och eventuellt får du möta någon kunnig läkare som kommer att hjälpa dig.
    Till vårdcentraler säger jag "tvi"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen på det Helena! För jävligt att man måste gå igenom akuten och belasta dom med ett ärende som eg kunde skötas via vårdcentralen, men så är det tyvärr idag! Så mamma Mu nu söker du akut punkt!!

      Radera
    2. Hmm, alltså. Jag hör vad ni säger. Eller läser vad ni skriver. Men... Idag känner jag mig riktigt bra ju. Kunde till och med rida lite lugnt i går utan några större komplikationer. Det känns inte helt rätt att åka till akuten då, men tanken slog mig faktiskt i förra veckan. Att söka akut. Nu är det ju som sagt lite mer jämna plågor så jag kanske väntar nå´t halvår till eller så... ;-)

      Eller så går jag via sjukgymnastiken och låter dem göra ett utlåtande. Troligtvis kommer de konstatera att jag behöver en utredning... Å så är jag tillbaka där jag startade.

      Fortsättning följer!

      Radera