måndag 28 oktober 2013

Vidskeplig

Jag har tydligen blivit vidskeplig på äldre dar. De senaste dagarna har jag bittert gått runt och muttrat saker som "En olycka kommer sällan ensam", "Alla onda ting är tre" och "Det är lugnet före stormen". Det sista uttrycket använder jag extra mycket just idag då årtiondets storm snart är här. Det är bara några timmar kvar innan den slår till med full kraft. I alla fall enligt tidningarna. Jag har tydligen blivit så vidskeplig att jag faktiskt inte vågar publicera ett inlägg som jag skrev för någon timme sedan. Ett inlägg där jag gör ett försök att konkretisera mina onda föraningar. Att publicera det inlägget känns lite som att be om att det värsta ska hända. Så nej. Inlägget förblir opublicerat.

För vem är väl jag att måla fan på väggen.

Tvi, tvi, tvi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar