onsdag 25 april 2012

En ohållbar situation som kräver förändring

Jag borde ringa ett samtal. Det går inte. Det tar stopp. Det har låst sig. Det kan vara ett viktigt samtal.

Det handlar om att ta tag i mitt liv. Göra det jag kan för att försöka förändra det som gör mig missnöjd. Det som drar mig ner i ett svart, passivt hål. Det som påverkar mitt humör, mitt tålamod och i allra högsta grad min familj. Jag måste få till en förändring. Snart. Innan det är för sent. Innan jag ger upp.

Det är så lätt att klaga. Att beklaga sig. Att tycka synd om sig själv. Svårt att ta tag i det. Jag har försökt. Jag har varit så nära. Känt hopp. Flera gånger. Kraschlandat precis innan målsnöret. Sista gången det hände rann energin ur mig helt. Den lilla, lilla gnutta självförtroende jag en gång haft likaså. Har inte orkat försöka igen. Vågar kanske inte. Har försökt att bara gilla läget, men det funkar inte det heller.

Jag vill bli inspirerad. Hitta glädjen. Tro på mig själv och se fram emot en ny arbetsdag. Det är vad jag vill...

1 kommentar:

  1. Hoppas det är ett samtal till frisören, eller på sin höjd tandläkaren. Vad det än är så hoppas jag det löser sig.;)
    Ibland måste man nå botten för att komma till toppen, konstigt nog.

    SvaraRadera