söndag 4 mars 2012

Jaha, men vintern då?

Det har väl inte undgått någon att våren är i antågande. Fågelkvitter och värmande solstrålar. Alltid lika skönt när ljuset återvänder.

Men, jag kan liksom inte låta bli att känna mig lite besviken. Snuvad på konfekten. Jag väntar ju fortfarande på vintern. Att den ska komma på riktigt. Med massor av snö. Vintern kom ju aldrig i år. Jo visst hade vi några centimeter snö och minusgrader under några veckor, men det räknas knappt. Vi har inte ens varit i pulkabacken i år. Till det räckte inte snön. Alla planer vi hade. Vi skulle ju bygga snögubbar, snölyktor, snökojor och åka skidor. Det verkar inte bli så mycket med det. Men, jag väntar fortfarande...

Med detta inte sagt att jag inte gillar våren. Jag älskar vår. Och jag älskar snö. Bäst är en kombination. Massor av snö och värmande solstrålar. Takdropp. Dagsmeja. Snödroppar som letar sig upp genom snön. Det är precis jag tycker att våren ska närma sig. Solen som sakta smälter bort snön.

Vi har en chans kvar. Om några veckor åker vi återigen till fjällen. En sista chans till skidåkning och snölek. Kanske kan det äntligen bli några turer i längdspåret.

Sen, när vi kommit hem. Då lovar jag att släppa vintern och lägga den bakom mig. Då lovar jag att jag ska njuta av våren fullt ut, men jag väntar helst några veckor till....!

1 kommentar:

  1. Hehe, själv är jag överlycklig om vintern är över nu! ;) ogillar allt som har med kylan att görs. ;)
    Men härligt för er att ni får en sista chans med snön i fjällen iaf! :)

    Kram

    SvaraRadera